برتری کلاس آنلاین بر کلاس حضوری

 

تکنولوژی و آموزش

با گذشت تقریبا یک سال از آغاز پاندمی میبینیم نسل بشر کماکان با این شرایط دست و پنجه نرم میکند. در این شرایط مجبور هستیم در شرایط قرنطینه باشیم و از خروج از منزل خبری نیست. پس باید به این فکر کنیم که چگونه از وقت خودمان بهینه استفاده کنیم. چگونه سعی کنیم تا زمان خودمان در خانه را به هدر ندهیم. چگونه حتی زندگی را به حالت قبلی آن و شاید بهتر برگردانیم. اینجاست که متوجه برتری کلاس آنلاین بر کلاس حضوری می شویم ، دوره های آنلاین گویش را به پیشنهاد می کنیم.

سالهاست که با پیشرفت تکنولوژی اتفاقات بسیار ارزنده ای افتاده است ولی ما کماکان به مانند قبل زندگی می کنیم. همان زندگی سنتی سالهای دور با کمی نمک و فلفل اینستاگرام و فیس بوک و دیگر رسانه های اجتماعی که به روزمرگی زندگی مدرن فعلی ما تبدیل شده اند. وقت آن رسیده که کمی آستین بالا بزنیم و به دنیای واقعی امروز قدم بگزاریم. با ترسیدن و فاصله گرفتن از دنیای آنلاین هیچکس موفق نمی شود. حتی در آینده نزدیک روزی خواهد رسید که اگر نتوانیم کارهای روزمره زندگی خودمان  را آنلاین انجام بدهیم نه تنها بی سواد محسوب می شویم بلکه از جامعه آنلاینی و مدرن آن روز نیز ترد خواهیم شد چون توانایی ارتباط برقرار کردن با آنها را نخواهیم داشت.

ثبات وضعیت ذهنی

البته ماندن در ثبات وضعیت ذهنی همیشه وجود داشته است. این به این معنی است که انسانها تمایل دارند در وضعیت امن و شناخته شده ذهنی فعلی خود بمانند. و همچنین اینکه ریسک ورود به یک وضعیت جدید را بپیذیرند. همین پدیده باعث شده بود که خیلی از پدران و مادران ما هرگز از موبایل استفاده نکردند. پس از سالها بی بهرگی از تکنولوژی و با اصرار فرزندانشان به استفاده از آن مبادرت دارند. ولی نتیجه این تغییر بسیار راضی کننده بوده است و آنها و فرزندانشان از این موضوع خوشحال هستند.

آموزش نیز در این میان از این قضیه مستثنی نیست. سالهاست که بسیاری از دوره ها بصورت آنلاین و مجازی در حال اجرا هستند. بسیاری از افراد دوره های مختلف و متفاوتی را بدلیل اهمیت دوره و دور بودن محل کلاس از محل زندگی آنها بصورت آنلاین می گذرانند. و در نهایت هم از دوره و کیفیت آن بسیار رضایت داشته اند. اگر چه که تفاوت بسیاری بین دوره های آنلاین و حضوری وجود دارد، در عین حال از مزایای بسیار دوره های آنلاین نمی توان چشم پوشی کرد.

 

مزایای دوره های آنلاین:

  • گذراندن دوره های متفاوت:

    یکی از مهمترین مزایای دوره های آنلاین شرکت در کلاسهای مختلف و متفاوت است. محدودیت های اندک دوره های آنلاین به نسبت دوره های حضوری این امکان را برای افراد ایجاد می کند تا هر دوره ای را به هر کیفیتی در هر نقطه از جهان با هزینه بسیار پایین بگذرانند و حتی گواهینامه معتبری هم از برگذار کننده دریافت کنند.

  • فضای سرشار از آرامش:

    به راحتی و بدون داشتن استرس های مختلف از قبیل پوشیدن لباس های متنوع و دقدقه ترک کلاس در هر ساعتی و یا رسیدن یا نرسیدن بموقع به کلاس از مزایای شرکت در کلاس های آنلاین می باشد. شما براحتی و در آرامش کامل منزل و یا دفتر شخصی خود می توانید لکچر های علمی و یا سیاسی و همچنین دروس متفاوت دانشگاهی لذت ببرید.

  • اختیار کامل در زمانبندی:

    با توجه به اینکه کلاسهای مختلف را می توان در ساعت های مختلف دنبال کرد و براحتی به برنامه های دیگر خود نیز توجه داشت گزینه کلاس آنلاین در میان دیگر گزینه های حضوری کاملا سودمند می باشد. و همچنین حتی در صورتی که زمان کلاس با برنامه های دیگر ما تلاقی کند می توانیم براحتی به فیلم ضبط شده کلاس رجوع کنیم و تمام مطالب را بررسی کنیم.

  • اجتناب از سفرهای شهری:

    یکی از ارزشمندترین مزایای کلاس های آنلاین دوری از سفر های درون شهری است. با انتخاب گزینه آنلاین دیگر نگران دیر رسیدن به کلاس نخواهید بود. تمامی کلاس ها تنها با یک یا چند کلیک در اختیار شما خواهند بود. در برف و سرمای شدید حتی بعضی کلاس های حضوری ممکن است تعطیل باشند ولی کلاس آنلاین شما هرگز تعطیل نخواهد شد.

  • آموزش بدون حواسپرتی:

    در محیط کلاسهای حضوری بعضی مسایل باعث ایجاد حواسپرتی در دانشجویان می شود. اگر کسی دیر تر وارد کلاس شود و یا با دوست کناری خود صحبت کند تمرکز دیگران بهم می ریزد که این امر در کلاس آنلاین بسیار کنترل شده خواهد بود. به همین دلیل میزان تمرکز فراگیران در کلاسهای آنلاین بسیار بالاتر از کلاسهای حضوری است.

  • ارتباط بهتر با تکنولوژی:

    بکارگیری مداوم یک چیز به مهارت استفاده در آن منجر می شود. با شرکت در کلاس های آنلاین دانشجویان مجبور به یادگیری و استفاده بهتر و مفید تر از کامپیوتر و موارد مرتبط به آن می شوند و این امر آنها را در بهره گیری بهتر از کامپیوتر و تکنولوژی جهت پیشرفتهای علمی گسترده تر یاری می دهد.

  • بهرهمندی از کلاس های ضبط شده:

    در اغلب کلاسهای آنلاین این امکان وجود دارد تا کل کلاس توسط پلتفورم مربوطه ضبط گردد و بعدا مورد استفاده فراگیران قرار گیرد. شاید شما قادر به شرکت در کلاس آنلاین در زمان تعیین شده نباشید، ولی می توانید از کل کلاس بصورت ضبط شده در زمان مناسب استفاده کنید. و همینطور هستند بسیاری از فراگیرانی که با دیدن مجدد فیلم کلاس مطالب و نکات بیشتری را فرا می گیرند.

  • کمک به اکوسیستم:

    مهمترین جنبه شرکت در کلاسهای آنلاین ممکن است هیچ ارتباطی به آموزش آن رشته مربوطه نداشته باشد. بلکه با سلامتی و محیط زیست ما انسان ها مربوط باشد. آلودگی کمتر هوا، استفاده کمتر از سوختهای فسیلی و حفظ آنها برای نسل های آینده، آشتی بسیاری از حیوانات با طبیعت نزدیک به انسان، نجات گونه های در حال انقراض از جمله خرس های قطبی که به دلیل گرمتر شدن هوا زیستگاه های خود را از دست می دهند، کمتر شدن آمار زلزله های ریز و درشت در مقیاس ریشتر به دلیل آرامش بیشتر کره زمین و چندین و چند مورد دیگر که از دستاورد های شرکت در کلاس های آنلاین توسط دانشجویان، دانش آموزان، و فراگیران رشته های مختلف می باشد.

اگر چه شرکت در کلاسهای حضوری و عملی بمانند کلاسهای آزمایشگاهی و کارگاه هایی که حضور فیزیکی افراد در آنها اجباری است کماکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این به این معنی نیست که باید همگی دست روی دست بگذاریم و منتظر بازگشت شرایط به گذشته باشیم. ممکن است یا هیچوقت این اتفاق نیافتد و یا بسیار بطول بیانجامد. بهترین کار این است تا از فرصت بوجود آمده بیشترین بهره را ببریم و خود را برای یک زندگی متعادل در آینده آماده کنیم زندگی که همواره ما را به سمت جلو پیش ببرد و از اکوسیستم ما برای آیندگان محافظت کند.

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا