چگونه بهتر انگلیسی صحبت کنم؟

بسیاری از ما سالهاست که در کلاس ها و دوره های مختلف زبان انگلیسی شرکت می کنیم. از نرم افزارهای خاصی استفاده می کنیم. مسافرت های کاری و یا تفریحی زیادی می رویم. به گفته دوستانمان عمل می کنیم و فیلم های انگلیسی نگاه می کنیم. موزیک های انگلیسی گوش می کنیم. ولی هنوز یک حسی در درون ما هست که ما را از بهتر صحبت کردن وامیدارد.

چگونه بهتر انگلیسی صحبت کنم؟

قدم اول:

در قدم اول باید در نظر داشته باشیم تا برای خودمان یک برنامه ریزی هدفمند تنظیم کنیم. یعنی برنامه کوتاه مدت و درازمدت زبانی خود را تنظیم کنیم. و از همه مهمتر باید به هدفمون برسیم. همه ما میدانیم که رسیدن به اهداف کوتاه مدت تشویقی است برای ادامه مسیر و رسیدن به اهداف بلند تر.

قدم دوم:

آنچه را که در کلاسها و فیلمها و موزیک های مختلف میشنویم و می آموزیم را بکار بگیریم. باید سعی در تولید جملات زیبا و پر معنی با کمک آن عبارات و اصطلاحات داشته باشیم. این کار به ما کمک می کند تا آن چیزی را که یاد گرفتیم فراموش نکنیم.

قدم سوم:

فراموش نکردن مطالبی که آموخته ایم خوب است اما کافی نیست. ممارست در استفاده از آن مطالب آنها را ملکه ذهن شما می کند. و دیگر نیاز ندارید برای هر بار تولید آنها فکر کنید. و یا به مطالب قبلی رجوع کنید. زیرا سریعا به ذهن شما خواهند رسید.

قدم چهارم:

سعی کنید به زبان انگلیسی فکر کنید. مادامی که فارسی فکر میکنید و ترجمه میکنید مغز مجبور به انجام دو عملیات برای تولید یک مفهوم است. این کار زمانبر و استرس زا می باشد. همچنین ترجمه تمامی مفاهیم یک زبان به زبان دیگر به شکل کلمه به کلمه امکان پذیر نیست. دلایل فرهنگی زیادی وجود دارد که اصلا بعضی جملات و اصطلاحات را نباید ترجمه کرد. پس سعی کنید به انگلیسی فکر کنید.

قدم پنجم:

تا می توانید تولید کنید. نوشتن و صحبت کردن تولیدات زبانی شما هستند. تا تولیدی نباشد شما نمیتوانید به اشکالات خود پی ببرید و آنها را اصلاح کنید. پس سعی کنید تا در بین جمعهای کلاسی یا دوستانه و حتی در مسافرتها صحبت کنید. از صحبت کردن نترسید تا بهتر تولید کنید.

قدم ششم:

در مباحث شرکت کنید. کلاسهای فیلم و بحث آزاد همیشه به شما کمک می کنند تا خود را بطور مرتب آزمایش کنید. توانایی شرکت در بحث و ادامه بحث و همچنین اتمام بحث به نفع شما به شما امید می دهد. این موضوع شما را تشویق میکند تا برای دوره های بعدی آماده تر باشید و سریعتر پیشرفت کنید.

Scroll to Top
اسکرول به بالا