چگونه بهتر زبان یاد بگیریم؟

یکی از اجزای یادگیری بهتر یک زبان، یادگیری لغت های آن زبان می باشد. اینکه چگونه بهتر زبان یاد بگیریم همیشه از دقدقه های ما بوده است. حفظ کردن لغت زیاد، استفاده درست از آنها، تاثیر چندانی در مکالمهٔ شما ندارد. پس باید با شناخت روش‌های یادگیری موثر کلمات انگلیسی، آنها را به حافظهٔ بلند مدت بسپارید و یاد بگیرید از لغت‌ها در جایگاه درستی در جملات استفاده کنید. یادگیری کلمات در جمله و متن، کدینگ لغات، نرم‌افزارهای تحت اندروید و متون زبان اصلی از روش‌های برتر یادگیری موثر لغات انگلیسی است.

 در این بخش، چند توصیه برای تقویت این مهارت داریم:

چگونه بهتر زبان یاد بگیریم؟

۱) خواندن و گوش دادن:

خواندن و گوش دادن (همراه با رونوشت) در صورتی که از منابع مختلف باشد، شانس یادگیری لغت را افزایش می دهد. اما در هنگام خواندن رونوشت بهتر است قبل از چک کردن معنی ها در دیکشنری، ابتدا سعی کنید تا معنی را در جمله حدس بزنید. برای شروع می توانید ازکلی‍پ های مورد علاقه خود در Youtube استفاده نمایید. این شیوه شما را در چگونه بهتر زبان یاد بگیریم کمک می کند.

۲) استفاده از دفتر یادداشت:

یکی از بهترین روشها برای یادگیری لغات، نوشتن در دفتر می باشد. بهتر است که لغات را به صورت طبقه بندی شده به همراه یک مثال (ترجیحا مثالهای شخصی) در دفتر لغات خود وارد کرده، همراه خود داشته باشید و روزانه به مرورشان بپردازید. این کار به شما کمک می کند تا سطح هوشیاری لغتی خود را افزایش دهید. همچنین باعث ایجاد خلاقیت در شما می شود. زیرا هر بار که به آن نگاه می کنید با جمله ای جدید در ذهن خود مواجه می شوید.

۳) بازی های لغتی

جدول کلمات متقاطع یکی از بهترین روشها برای تمرین و افزایش دامنه ی لغات می باشد. در صورتی که علاقمند به بازیهای کامپیوتری می باشید، با تغییر زبان بازی مورد نظر به انگلیسی، می توانید به تقویت مهارت خود بپردازید. همچنین در صورتی که این بازیها را به صورت آنلاین انجام می دهید، با ارتباط برقرار کردن با دوستان آنلاین خود که در کشورهای دیگر می باشند نیز می توانید هم لغات بیشتری را به کار برده و هم بیشتر مکالمه انجام دهید. بازی Hangman نیز از بهترین بازیهایی است که می تواند در تقویت دانش لغت به ما کمک کند.

۴)شرکت در مکالمه های روزمره

هدف نهایی از یادگیری یک زبان، استفاده از آن زبان در مکالمه های روزمره است هر چند مکالمه ای بسیار ساده می باشد. هر چقدر مکالمه طولانی تر باشد، بیشتر به استفاده صحیح از کلمات خواهید پرداخت و لغت بیشتری فرا خواهید گرفت. سعی کنید تا این مکالمه ها را به طورمداوم تمرین کنید. شرکت در کلاسهای فیلم و بحث آزاد می تواند بسیار به تقوقت دانش لغتی شما کمک کند 

اهداف خود را دنبال کنید

باید بدانیم دانش زبانی چیزی نیست جز شناخت ساخت جمله و نقش لغت در جمله. با تقویت مهارت های تولیدی و درکی هر چه بهتر می توانیم در مکالمات روزمره خود برای کد گزاری و کدشکافی از آنها استفاده کنیم. اینکه بتوانیم سطح دانش لغتی خود بالا ببریم بیشتر ما را در تولید جملات پیچیده تر یاری می دهد.

ریشه یابی لغات یکی از راهای حدس بهتر کلمات در جمله است.

نقش لغت در جمله به درک معنی آن کمک می کند.

ارتباط بین لغات هم خانواده برای ساختن جملات مرکب بسیار مفید است.

 

Scroll to Top
اسکرول به بالا